Hz. Muhammed ve Türkler

Kategori: Yaşama Dair

Son günlerde Hz. Muhammed’in Türkler ile ilgili sözlerini çok sık duymaktayım. Hele bazı sözler var ki; insana: ‘Ne yani bu?’ dedirtiyor.

Geçtiğimiz günlerde Edebiyat dersinde iken öğretmen, şöyle bir rivayet vardır diyerek bu hadisi(?) aktardı: “Hz. Muhammed vakti zamanında: ‘Türklere dikkat edin, ileride büyük devlet kuracaklar’ demiştir” Bir an sınıfta herkes durdu. Hiç düşünmeden söz aldım, fakat orada verdiğim cevabı burada yazmayacağım.

6oo-700 yıllarında, Arap Yarımadası’nda bir peygamber böyle bir söz söylüyor. Açıkca söylüyorum düşüncemi, bence yalan!  Peygamberlik makamına erişmiş bir insan; dil, ırk, önceki din ayrımı yapmadan insanları son din olan İslamiyet’e davet ediyor, sonra da bunları bırakıp Türkler ile ilgili bu sözü söylüyor. Kime mantıklı geliyor acaba? Kim geleceği bu kadar net görebiliyor?

“Beyazın siyaha, arap’ın arap olmayana hiçbir üstünlüğü yoktur; üstünlük ancak takva iledir.” Sözünü dile getiren bir peygamber; neden Türkler ile ilgili olarak bunları söylesin? Bu sorulara cevap verilemeyeceği bir gerçek. Asıl sorulması gereken nasıl bir müslüman(!) çıkar da bunları ortaya atar? Neye dayanır yada neye inanır? Kökten kafatasçılık duygularını besleyenlerin dini kullanmasına da bazı çevrelerin ses çıkarmaması ayrı bir gariplik doğrusu!

Bu inanışa sahip olanların diğer destek kaynağı ise Hz. Muhammed’in şu sözleridir: “Kostantiniye, bir gün fetholunacaktır. Onu fetheden asker ne güzel asker, onu fetheden komutan ne güzel komutandır.” Bu söz Türklere gidiyor. Fakat aradaki kocaman farkı göremiyorlar. Bu söz Türklere söylenmemiş ki… Sadece vakti geldiğinde Türkler tarafından gerçekleştirilmiş, hepsi bu.

Türklük kavramının kullanılmadığı bir devlete de bu misyonu yüklemek ne kadar doğrudur bilemiyorum, bu konu hakkında pek bilgim yok.

İşin aslı; öğretmenlik ülkemizde beyin yıkama işi olma yolunda hızlı ilerliyor!
Teşekkürler

Bu yazıya yapılan yorumları, RSS ile takip edebilirsiniz. Dilerseniz (harika olur!) yorum yapabilirsiniz. Ya da geri izleme yoluyla kaynak gösterebilirsiniz.

“Hz. Muhammed ve Türkler” için 10 yorum

  • 7 Mart, 2009

    @ Teşekkürler.
    Biz teşekkür ederiz, konuşma, sunum yapar gibi olmuş.
    Bu konu hakkında tam bilmeden yorum yapmak yanlış ama bu sözler ile ilgili çeşitli kaynaklar var. Acaba onlar da tarih içinde değiştirildi mi veya yazanlar mı abartarak yazdılar bilmem.
    Biz Türkler kendi içinde birlik olamıyoruz nasıl en güçlü devlet olacakmışız bilmem.

  • 7 Mart, 2009

    Ferhad; sadece bu konu için mantık yürütebileceğimi düşündüm, sağol yorumun için.

  • neslihan
    7 Mart, 2009

    ”Peygamberlik makamına erişmiş bir insan; dil, ırk, önceki din ayrımı yapmadan insanları son din olan İslamiyet’e davet ediyor, sonra da bunları bırakıp Türkler ile ilgili bu sözü söylüyor. Kime mantıklı geliyor acaba? ”
    ”İşin aslı; öğretmenlik ülkemizde beyin yıkama işi olma yolunda hızlı ilerliyor!”
    kesinlikle katılıyorum bu düşüncelerine..

  • 7 Mart, 2009

    Lisedeki din kültürü ve ahlak bilgisi derlerini ve hocamızı hatırladım birden

  • 7 Mart, 2009

    Aynen kardeşim, herkes birşeyler söylüyor, mailler geliyor onlarca…Böyle bir hadis var mı yok mu tam olarak bilmiyorum, aslında bu konuyu biraz daha detaylı araştırmak; hatta dini bilgi veren resmi sitelerdeki yazarlara sorulmalı; çünkü onlar bu işi bizden daha iyi bilirler.

  • 7 Mart, 2009

    Bence sitelere değilde direk bir profesöre e-posta göndereceksin Coşkun.

  • 8 Mart, 2009

    Eski Türkler’in tek tanrılı bir dini vardı. Tıpkı Hz. Muhammed’in ailesinin, putperest bir toplumda İbrahimi inanıştaki azınlıklardan olması gibi, Türkler de İslam’ın bir başka çeşidine inanıyorlardı, sadece adı İslam değildi.

    Türk devleti ile ilgili olan söz, Kaşgarlı Mahmud’un Divan-ı Lügat-it Türk’ünde geçiyor : “Hz. Peygamber kıyamet alametlerinin ve ahir zaman kargaşalıklarını ve Oğuz Türklerinin ortaya çıkışlarını anlattıktan sonra demiştir ki, Türk dilini (mutlaka) öğreniniz. Zira mülk ve saltanat uzun zaman onların elinde kalacaktır.”

    Bu söze, peygamber yerine devlet lideri gözüyle bakarsanız, bir hadisten çok bir öngörü olması muhtemel.Kıyamet alametlerinden bahsetmesini de “Kıldan çarık giyen kavimle çarpışırsanız kıyamet yakındır.” gibi bir sözle açıklıyorlar. Rivayet edenlerin, Buhari, Ebu Davud, Müslim, Ebu Hureyre gibi güvenilir kişiler olması ile destekleniyor.

    Doğruluğu elbette tartışılır. İslam, kavimci bir anlayışa sahip değildir ama kimseyi de kavmini sevmekten dolayı suçlamaz. Elbette kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur. Ama yüksek ahlaklı toplumların, diğer toplumlara karşı manevi bir üstünlüğü olduğu da gayet açık. Tabii bunu korudukları ölçüde…

  • 8 Mart, 2009

    Teşekkür ederim. Günceran; sanırım benim böyle düşünmemde ki sebeplerden birisi de senin son cümlen: ‘Tabii bunu korudukları ölçüde…’

  • 8 Mart, 2009

    Acaba Kaşgarlı Mahmut’un bahsettiği Osmanlı Devleti olmasın! Kıyametin tarihini bilen yok sonuçta.
    Bu arada mimlemiştim.

  • BAYDAŞ
    12 Ekim, 2009

    bence yanlış düsünüosun kardes peygamber efendimiz TÜRKLERİN 2 KERE DÜNYAYA HAKİM OLUCAGINI SOYLEMİŞ VE ARAP İLERİ GELENELRİNE
    TURKLERLE FAZLA UGRASMAMALARI SOYLEMSŞ

    ASLINDA BUNLAR RİVAYET AMA SONUÇTA OSMANLI NE GUZEL DEWLET NE SANLI BİR MİLLETİR SİMDİYSE OSMANLININ TIRNAGI BİLE YOG BE

Yorum yap, fikrini belirt!